Męska bezradność

Young happy couple in bed

Wywnioskowałeś, iż twoja aktywność seksualna spadła ostatnimi czasy? Bez paniki. Po pierwsze, problem dotyczy nie tylko ciebie lecz sporej części męskiej populacji i to nie jest przyczyna do wstydu. Po drugie chwilowa niedyspozycja nie oznacza jeszcze impotencji, choć uczulam, żebyś zapalił w swoim umyśle lampkę ostrzegawczą. Po trzecie – da się to naprawić, abyś mógł cieszyć się seksem! potencja

Odnotowałeś pierwsze oznaki choroby – co musisz zrobić?

Przełam wstyd i odwiedź lekarza rodzinnego. To nie jest odosobniony problem, z którym borykasz się tylko ty. Problemy z erekcją, impotencja, to jedno z częstszych schorzeń medycznych i dotyka co drugiego faceta w wieku 40-70 lat. Tak, statystyki nie kłamią, potraktuj więc wizytę u lekarza nie jak coś upokarzającego, ale jak wizytę w zakładzie mechanicznym w celu naprawy machiny, którą jest twój organizm, żebyś mógł szczycić się pełnią jej wydajności. Oprócz tego regularnie badaj ciśnienie tętnicze i poziom cholesterolu, aby ustrzec się najczęstszej przyczyny impotencji – chorób układu krążenia.

Dlaczego lekarz rodzinny a nie specjalista?

Przede wszystkim lekarz rodzinny oceni stopień rozwoju choroby oraz skieruje do stosownego specjalisty – urologa albo seksuologa, który z pewnością ci pomoże. Od lekarza rodzinnego możesz dostać także skierowanie na badania, które pomogą w ustaleniu przyczyny choroby. Problemy ze wzwodem są całkowicie uleczalne!
Standardowe leczenie odbywa się głównie za pomocą leków farmakologicznych, psychoterapii, czasem leczenia chirurgicznego, ale pewnymi zabiegami sam możesz sobie pomóc albo przyśpieszyć wyleczenie. Oto podstawowe z nich:

1. Odżywiaj się zdrowo

Unikaj tłustych mięs zastępując je owocami i warzywami. Jedz więcej ryb – tuńczyka, łososia, sardynki (za wyjątkiem smażonych, tłustych ryb, które, spożywane wieczorem, mogą zabić libido). Mnóstwo warzyw oraz owoców to twarda zasada na uniknięcie częstej przyczyny impotencji – chorób układu krwionośnego oraz nadwagi. Jeżeli chodzi o owoce, to pożyteczne będą dla ciebie poziomki, truskawki, maliny, jeżyny i jagody. Z warzyw – prócz zieleniny powinno się konsumować czosnek oraz cebulę (skuteczne przeciw miażdżycy) i paprykę, pomidory, kukurydzę, selery a także por.

Warto zapytać też dietetyka o właściwą dietę, zgodną z grupą twojej krwi. Miej na uwadze, że dieta nie jest rygorystycznym „niespożywaniem smacznych potraw”, ale uzupełnieniem dziennego menu w pokarmy wartościowe i ograniczeniem tych najmniej pożytecznych. Przemyśl wprowadzenie do swojego jadłospisu potraw z kuchni śródziemnomorskiej, w szczególności zaś owoców morza.

2. Zainteresuj się afrodyzjakami

Istnieje grupa produktów, które w jakimś stopniu aktywują twój organizm do „działania”. Ogólnie uważa się (co więcej – jest to sprawdzone), iż lampka czerwonego wina przed stosunkiem podnosi aktywność seksualną. Unikaj jednakże mocnego alkoholu, który podziała w złą stronę. Przyprawiając jedzenie, stosuj więcej imbiru, który oddziałuje na sprawniejsze krążenie krwi i goździków, które polepszają humor. Z owoców morza polecane są ostrygi, homary, krewetki, oraz ośmiornice.

3. Nie pal papierosów

Palenie papierosów (również to bierne) oddziałuje bardzo źle na twój organizm oraz libido. Amerykański schemat ubiegłych lat, w którym to para po udanym seksie pali papierosa, to szkodliwy pomysł. Papierosy nie dość, że bardzo redukują twoją sprawność seksualną i powodują inne, równie groźne problemy, z nowotworem płuc na czele – to w dodatku sprawiają, iż będzie cię „czuć” z daleka. Wierz mi, wiem co mówię – jestem osobą niepalącą i kogoś, kto pali, czuję ze sporej odległości. Najbardziej nieznośny zapach utrzymuje się we włosach, potem na ubraniu, o oddechu nie mówiąc. Jeśli twoja partnerka nie pali, a ty tak, to może być przyczyną dodatkowych kłótni oraz krępujących sytuacji między wami, także w łózku. Oczywiste jest, że jako osoba paląca z pewnością nie pachniesz smakowicie.

4. Ruszaj się

Aktywność seksualna jest mocno związana z dobrą kondycją oraz wydolnością układu sercowo – naczyniowego. Dlatego tak istotne jest, abyś prócz diety aktywnie uprawiał sport. Czynnie? To znaczy codzienny trening ruchowy, co najmniej 30 min – bieg albo siłownia oraz systematyczne 1-2 razy w tygodniu uprawianie sportu, np.: tenisa. W tym miejscu dużo zależy od twoich zasobów czasowych, które, jak mniemam, nie są najwyższe. Potwierdzisz jednak to, że im mniej czasu, tym lepsza organizacja (oczywiście do pewnych granic)? Na pewno, jeśli będziesz chciał cyklicznie uprawiać sport, wygospodarujesz na to czas.

5. Systematycznie staraj się uprawiać seks

Aby nie wywołać „męskiego problemu” regularnie uprawiaj seks. Pozbądź się rutyny a wpuść do twojego związku więcej świeżości. To najlepsza recepta na przywrócenie harmonii hormonalnej. Jeśli twój związek ma aktualnie kłopoty (nawet w przypadku, kiedy przyczyną jest ta „trzecia”) staraj się je rozwiązać, ponieważ to także pośrednio wpływa na twoją zdolność seksualną.
wiecej tutaj : viagra